Dobre opakowania produktowe

Opakowanie każdego produktu ma ewidentny wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się znacznie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy doskonale o tym wiedzą, więc starają się dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał profesjonalnie.



Jeżeli już opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i kupić produkt.
To ważna kwestia, dlatego że opakowania towarów mają ewidentny wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru wiele rozwiązań w sklepach, w bardzo wielu przypadkach zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. Jeżeli już opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga sugestie, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest zatem kwestią zasadniczą w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią promocji i kanałem reklamy tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, aby zdecydować się na zaprojektowanie dobrego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeżeli chodzi o środki finansowe, jak i o czas. Opakowanie powinno mieć ewidentny wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Dosłownie słabszej jakości produkt obroni się, o ile projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już sporo badań dotyczących wpływu opakowania na sposób dystrybucji konkretnych towarów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż zawsze była wyższa.

Źródło: popatrz