Rebranding, co to jest

Kiedy powinno się wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to fachowo zrobi. Duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, zatem przygotowaniem logotypów zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to powierzyć, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który para się przygotowaniem grafik.



W sytuacji rebrandingu logo firmy wykonuje się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje sporo czasu i jest też dosyć dużym kosztem.
W takim przypadku należy uprzednio zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej w ogóle mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Bez wątpienia ważne ze względu na działanie firmy powinno być to, ażeby firma miała dobrze opracowany zamiar tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. W pewnych sytuacjach to wymaga rzeczywiście na prawdę dużo pracy. Projektowanie logo powinno się rozpocząć od nowa i to również nie jest wcale takie proste. Logotyp, który był poprzednio, nierzadko dosłownie nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale po prostu od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być ciut inne, oczywiście musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, jeśli się zmieniły, albo posiadać inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest realnie spore.
Źródło informacji: http://www.actinea.eu.